Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Veronica - 1 mars 2010 12:40

För att undvika att få en otrevlig stöt stängde jag av datorn och drog ur sladden, sedan höll jag datorn upp och ned och skakade den samtidigt som jag petade in en matkniv i utrymmet för minneskort.... fungerade finfint!

Av Veronica - 1 mars 2010 12:29

Tänkte lägga in lite bilder här på bloggen...

Petade in minneskortet i datorn, men det var tydligen inte rätt sorts minneskort.. så nu sitter det fast, jag kan inte få ut det och jag kan därför inte få in ett annat minneskort... Det suger ju...


Får jag en stöt om jag petar in något att få ut minneskortet med?

Av Veronica - 1 mars 2010 12:20

04:50 Har legat i sängen och försökt somna om en bra stund, kliver upp, svär över att klockan är så lite. Löser korsord och försöker hålla katterna lugna och tysta i väntan på att klockan ska bli närmare 6.


05:45 Gör i ordning frukost för att sambon ska slippa stressa så mycket innan han ska iväg till jobbet. Äter frukost med honom, försöker att hålla sig vaken..


07:00 Försöker fortfarande att hålla ögonen öppna, slösurfar i väntan på att klockan ska bli 8 och myndigheterna öppnar sina televäxlar.


08:00 Börjar ringa runt för att bråka med diverse myndigheter, får i 9 fall av 10 bara besked om att kundtjänst inte kan göra något, utan en handläggare ska ringa upp senare, vilket de i 9 fall av 10 aldrig gör.


10:00 Söker jobb.


11:00 Sitter och fån-glor.


12:00 Diskar.


12:30 Väntar på att posten ska komma med dåliga nyheter.


13:00-16:00 Städar, handlar, bakar, lagar mat... allt för att tiden ska gå fort och för att det ska se ut som att man faktiskt har gjort något under dagen innan sambon kommer hem.




Av Veronica - 1 mars 2010 07:22

Vi var på fika hos några bekanta igår...Jag brukar absolut inte vara den som tittar om folk har det nystädat, eller städat över huvud taget, men hemma hos snusk och lort gick allt äckel över gränsen.


Till att börja med så luktade det frityrolja långt ner i trapphuset, tyvärr så kom det ifrån lägenheten vi skulle in i. Jag duschade igår kväll efter besöket hos snusk och lort men mitt hår stinker än, vi ska inte ens tala om hur min stackars jacka luktar!!


I hallen då... här var det drivor med prylar och pinaler efter väggarna, skorna låg huller om buller, ett tiotal soppåsar stod i kö för att få fly detta kaos av snusk och det var någon grönaktig sörpa på golvet, jag vill nog inte veta vad det kan vara! Dammtussarna drev runt som rotlösa buskar efter golven och jag fick anstränga mig hårt för att inte spy, lukten och sörpan på golvet blev way to much tillsammans.. 


Sedan gjorde jag misstaget att gå in i köket.. uj uj uj!! Mat på golv, väggar och intorkat decimetertjockt snusk på spisen, veckans disk på köksbordet tillsammans med mögligt bröd, ruttnande äpplen, massa prylar och.... sockerkakan som vi skulle äta....


Efter en timme av kvävda spyreflexer och panikångestattacker serverades kaffet (som var färdigbryggt redan när vi kom) tillsammans med kakan som legat på sophögen i köket.... Behöver jag säga mer??



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards