Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Skit.

Av Veronica - 4 mars 2010 11:21

Idag ska vi lägga golv... tror jag.

För att kunna göra det så måste man tömma sovrummet, slita bort golvlister och lister runt dörröppningar.

Igår tog vi bort alla lister utom två, bar ut sängen i vardagsrummet, (det kändes mycket märkligt att sova mitt i vardagsrummet) samt skruvade isär valda delar utav våran jättegarderob.

Idag skulle jag fortsätta med.. för att få ut våran jättegarderob (som är i tre delar) så måste man tömma den, vi båda har rätt mycket kläder och mycket mer sänglinnen och frotte än vi behöver, så när jag fyllt otaliga ica-kassar och ikea-säckar samt burit in dem i badrummet för att inte katterna ska gräva ut allt igen, så var det dags att bära ut bjässen. Alla tre delar är över två meter höga, väldigt djupa och rätt så breda. Det tog en bra stund att få ut dem, och bara två olyckor skedde... ena garderobsdelen attackerade mig så nu har jag ont i axeln och väggen har fått lite repor, andra olyckan skedde när jag skulle resa en av garderoberna, som sagt är de väldigt långa så jag lyckades slå ner en takplafond... men lyckligtvis så är jag kvickare än kvickast och lyckades fånga den innan den gick sönder.

Nu är vårat vardagsrum fullt med saker! Jag mår lite dåligt över att se röran, men jag hoppas att det är värt det!


Efter allt det här så hade jag ett mycket trevligt och givande samtal med min älskade sambo, vilket resulterade i att jag ville drämma telefonen så hårt jag bara kunde i golvet... men som tur är så hann jag tänka tanken att jag inte har råd med en ny, så jag nöjde mig med att lägga ner den väldigt hårt på hallbyrån. Sedan satt jag och stirrade argt på den ett tag innan jag insåg att jag varken hade tid eller energi till sådanna här onödiga tjaffs! Då vi egentligen inte bråkade om något utan vi bara bråkade....Så jag stängde av telen och nu får jag verkligen använda alla mina krafter för att inte slå på den igen på en gång.

Jag förstår inte hur samma person som varje dag ger än så mycket livslust och energi ibland kan få en så förbannad, trött och orkeslös, men det är väl oftast så kan jag tänka.


Efter det här så avreagerade jag mig med att dammsuga, diska och tömma kattlådan, dammsuga igen och moppa upp bajs från golvet... kattkräken bajsar inte alltid i lådan utan ibland även bredvid.. nu är någon kattsate där och kraffsar, så jag får väl dammsuga igen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 19 mars 2010 08:52

Nu har jag ömkat färdigt för idag tror jag. Ska ta och dricka ett glas cocacola, städa, göra mig iordning och fara på affären. Igår köpte jag förresten kanske världens snyggaste jacka! För 49.50!!! ...

...

Av Veronica - 19 mars 2010 07:51

Jag vill så gärna skriva av mig men jag sov bara fyra timmar inatt så jag pallar inte. Jag kan inte sova, magen värken, svårt att andas, klåda över hela kroppen, vill inte tänka ty då kommer tårarna. Om vi kommer in i en ny period nu, då orkar faktis...

Av Veronica - 19 mars 2010 07:44

Sakta börjar man att vakna upp och inse, livet är en stor fet lögn. Det finns ingen du kan vända dig till, alla är lögnare.   Det verkar som att vi är på väg in i en ny period.. jag hoppas så att vi slipper det, vi har ju haft det så underbart ...

Av Veronica - 19 mars 2010 06:57

Inga bullar i min ugn.. kanske lika bra. Mensen har visst bara försvunnit pga oro. ...

Av Veronica - 18 mars 2010 13:56

Nu när jag har funderat på det här med barn hela dagen... så känns det som att jag skulle bli besviken om jag inte är med barn.. Det här med ekonomin borde ju ordna sig.. jag har länge funderat på att öppna en butik, så varför inte ta tillfället i ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards